Kansen in de markt
Organisaties zoeken steeds vaker bevestiging dat hun informatiebeveiliging op orde is. Ze verwachten van hun managed services provider of IT-dienstverlener dat deze hun IT-omgeving 24 uur per dag veilig houdt.
Helaas hebben de meeste organisaties hier het budget niet voor. Daarnaast worstelen managed services providers en IT-dienstverleners met tekort aan medewerkers en gespecialiseerde kennis. Hierdoor lopen ze een aantal risico’s, denk aan informatiebeveiliging incidenten bij klanten en het verlies van klanten aan een concurrent.
Guardian360 Lighthouse biedt managed services providers en IT-dienstverleners de mogelijkheid om klanten gerust te stellen, zonder dat er nieuwe kennis opgedaan hoeft te worden en zonder nieuwe medewerkers te werven. Onze SAAS oplossing heeft simpelweg veelvoorkomende handelingen geautomatiseerd, waardoor zij zich kunnen richten op het adviseren van klanten en het oplossen van informatiebeveiligingsproblemen.
Hierdoor kunnen managed services providers en IT-dienstverleners voldoen aan de wensen van klanten, verstevigen zij hun relatie met deze klanten en verhogen ze hun vaste maandelijkse omzet.
Over Guardian360
Guardian360 is in 2015 opgericht met de ambitie om de informatieveiligheid van MKB-organisaties te verhogen. Daarbij zoeken we nadrukkelijk de samenwerking met de vertrouwde managed services provider of IT-dienstverlener van de klant, omdat deze in staat is de klant het beste te adviseren.
Onze organisatie gevestigd in Utrecht en Rotterdam, is ISO27001 gecertificeerd en was het eerste Nederlandse bedrijf met het ECSO Made in Europe certificaat.
Guardian360 Lighthouse
Dit door Guardian360 ontwikkelde SAAS platform scant IT-omgevingen en webapplicaties elke dag op zwakke plekken in de informatiebeveiliging. Hierdoor hebben organisaties doorlopend inzicht in de kwetsbaarheden binnen hun IT/webomgeving en kunnen ze aantonen ‘in control’ te zijn. Daarnaast geeft het platform standaard aanbevelingen om beter te voldoen aan de AVG en is het platform in staat om te laten zien welk zwakke plekken tot een afwijking van de ISO27001 (en 13 andere controls/normeringen) geleid heeft. Tot slot probeert het platform hackers snel te betrappen, zodat de schade van een incident beperkt kan worden. Meer informatie over onze dienstverlening is te vinden op www.guardian360.nl.
Guadian360 gelooft erin dat omgevingen continu gescand moeten worden omdat er maandelijks meer dan 1000 nieuwe kwetsbaarheden in bestaande systemen gevonden worden. Dus ook wanneer een organisatie geen aanpassingen in zijn IT-infrastructuur doorvoert, kan zij toch opeens kwetsbaar zijn voor een kwaadwillende. Daarbij constateren wij ook dat interne netwerken steeds meer open komen te staan naar de buitenwereld, bijvoorbeeld door ontwikkelingen als bring your own device, thuiswerken en cloudadoptie. Beheerders worden daardoor gedwongen steeds meer open te zetten, waardoor risico’s toenemen.
Guardian360 voert haar scans uit, zonder dat er iets op servers/werkplekken/netwerkcomponenten geïnstalleerd en/of beheerd hoeft te worden. Wij merken dat een aantal klanten Guardian360 ook inzetten om later aan de autoriteit persoonsgegevens te laten zien dat zij zich bovengemiddeld hebben ingespannen om een datalek te voorkomen.
Partners en business model
Guardian360 levert haar diensten exclusief via geselecteerde partners. Wij verkopen niet direct aan eindklanten. Ons businessmodel is daar geschikt voor: primair richten we ons op de ontwikkeling van het platform, partners nemen de duiding en advisering voor hun rekening. Hierdoor verstevigen partners hun relatie met hun klanten, profileren zij zich als informatiebeveiliging partij en verhogen zij hun maandomzet.
We werken bij voorkeur samen met partners die Guardian360 willen opnemen in een managed service omdat de meeste klanten geholpen moeten worden met advisering en opvolging.
Onze diensten zijn allemaal gebaseerd op maandabonnementen, partners ontvangen elke maand een percentage van de omzet.
Diensten zijn niet alleen los per klant af te nemen, maar ook gebundeld en tegen een bedrag per medewerker per maand. Ook is het mogelijk om als managed services provider zelf een bepaald volume in te kopen en dat te verdelen over meerdere klanten.