Hardware aanschaffen betekent ook het onderhoud daarvan inregelen. Dat is altijd een belangrijke kostenpost, en moeilijke keuzes: ga je het hele onderhoud laten doen door de OEM, vaak een redelijk dure en weinig flexibele oplossing. Bovendien moet je dan met iedere leverancier aparte onderhoudscontracten aangaan en beheren. En de ondersteuning die je van de OEM krijgt is meestal beperkt in de tijd. Naarmate de apparatuur ouder wordt zul je moeten werken aan alternatieve oplossingen voor HW die niet meer ondersteund wordt.
Ga je proberen alles zelf te regelen? Ook niet eenvoudig, je moet mensen vinden met de juiste skillsets, dat is al lastig, maar je moet ook rekening houden met de capaciteit die je nodig hebt om te kunnen voldoen aan de eisen van beschikbaarheid die je wilt stellen, en zelf doen betekent meestal ook zelf dure voorraden onderdelen in huis nemen en beheren.
Daarom is het aantrekkelijk om te kijken naar third-party maintenance mogelijkheden. Één enkel partij die, multi-OEM, het beheer van alle apparatuur onder scope voor haar rekening kan nemen, onder één enkel contract, met één SLA die alle diensten in de scope van het contract dekt.
De voordelen van partner komen van verschillende aspecten:
- een substantiële besparing op het totale kostenplaatje,
- het gemak van maar één leverancier te hebben,
- ondersteuning die door kan gaan ook wanneer de OEM stopt met het supporten van de apparatuur,
- en een veel hogere mate van flexibiliteit.
NetGuard is de naam van de Third-Party Maintenance diensten van Worldwide Services. Het is een gevestigde naam in de industrie, met een track record en stevige referenties. Het ondersteunt 200 productlijnen, zowel actuele als end-of-life, van alle grote leveranciers (o.a. Cisco, Dell EMC, HP, Fujitsu, Juniper enz). De ondersteuning van alle producten onder scope, van alle verschillende leveranciers, kan in één enkel contract, met maatwerk dienstverlening vastgelegd worden.
(tekst gaat verder onder foto)
Schaalbare NetGuard oplossingen
Via een eigen portal kan het hele contract beheerd worden, inclusief ticketing en toegang tot een uitgebreide knowledge database. De diensten kunnen per product afgestemd worden, met verschillende service niveaus van eenvoudige telefoon ondersteuning tot en met 24/dag on-site service met alle onderdelen inbegrepen. Aan de klant om in te regelen welk niveau per product of dienst het meest wenselijk is.
Een voordeel van NetGuard is ook de schaalbaarheid. In verschillende stadia van de levenscyclus hebben verschillende apparaten andere type onderhoud nodig om fit-for-purpose te blijven. Dit is makkelijk in te regelen in een hele flexibele omgeving. Tot aan het terugtrekken en vervangen van de apparatuur, die ook weer via NetGuard verkocht kan worden. Deze apparatuur krijgt zo elders een tweede leven of kan op een verantwoorde manier gerecycled worden.
De NetGuard dienst gaat van simpel onderhoud tot het managen van de infrastructuur. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van managed services oplossingen die uiteindelijk het hele beheer van de infra ontzorgen, niet alleen het onderhoud maar ook het netwerkbeheer, de backups, zelfs migraties of de opbouw en beheer van storage oplossingen.
De besparing ten opzichte van OEM beheer kan in de tientallen procenten lopen, met hoge kwaliteit van de dienstverlening, flexibiliteit, ervaring en kennis van de technologie.
Overtuigd van de voordelen van de NetGuard oplossingen? Neem dan contact op met Worldwide Services. De contactgegevens vind je hier op de partnerpagina.
— Worldwide Services is partner van Dutch Cloud Community en levert een breed scala aan beheerde IT-services en producten van wereldklasse, allemaal ontworpen om technologische oplossingen te bieden die uw bedrijf beschermen. Zij richten zich op het helpen van bedrijven om hun kapitaaluitgaven te verlagen, de netwerkefficiëntie te verhogen en tegelijkertijd hun risico’s te elimineren en een serviceniveau van hogere kwaliteit te bieden. —
Bekijk hier het volledige partneroverzicht van Dutch Cloud Community.